poniedziałek, 8 listopada 2010

Witam wszystkich odwiedzających mój blog kierowanych tu linkiem ze stron pana Mazura i Żuka. Obydwie te osoby są kandydatami hmm inaczej- ja wolę mówić o osobach, które w naszym mieście Skarżysko-Kamienna chcą robić coś dla nas mieszkańców. Sam jestem jednym z nich i to raczej niewiele znaczącym. Link na Ich stronach oznaczony moim imieniem jest dla mnie miłym zaskoczeniem. Nie jest może to strona zbyt bogata w wiadomości, ale jeśli cofniecie się w blogu wstecz zobaczycie jak wygląda życie jednego z wielu niepełnosprawnych naszego miasta. Mijacie ich na ulicy wielu zaszytych jest w domu ze swoimi problemami. Ja jestem przykładem osoby niepełnosprawnej, w której przypadku państwowe programy pomocy oraz przyjaciół przyniosły dobry skutek. Wyszedłem z domu, podjąłem pracę, założyłem rodzinę- problemów nadal jest wiele także potrzeb, ale moje życie jest aktywne podobne do Waszego. Wiem, że jeszcze nie dorównuję sprawniejszym wózkowiczom, ale może dzięki uporowi i rehabilitacji zmienienie to kiedyś. Jestem przykładem, że warto inwestować i pomagać niepełnosprawnym w starcie. Jakie potrzeby moim zdaniem są najważniejsze? Począwszy od przystosowania mieszkania, wyparzenia w sprzęt, który ułatwi życie po umożliwienie wyjścia z domu. Dalsza rzecz to komunikacja miejska czy wyposażenie chodników oraz tych miejsc, w których zwykły człowiek bywa by załatwić swoje sprawy w podjazdy,rehabilitacja. Zatrudnienie takich osób byłoby już dopełnieniem. Dużo tego? Tylko w teorii, bo to też zależy od osoby. Jednym wystarczy jedynie podjazd czy dobry wózek innym trzeba pomóc bardziej, ale spójrzcie inaczej- gdybyście Wy nagle znaleźli się w takiej sytuacji nie chcielibyście by pomogło Wam wasze miasto żyć normalnie? Ja zawdzięczam najwięcej rodzinie, przyjaciołom, ale wiele z tego to też udział programów pomocowych państwa. Bez niech nie kupiłbym nawet wózka aktywnego, bo jego koszt wynosił bez mała tyle, co mój dochód całego roku. Zdaję sobie sprawę że to wymaga jeszcze duzo czasu i środków ale im szybciej zaczniemy….

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz