czwartek, 7 stycznia 2021

BEZPIECZNY WÓZEK INWALIDZKI

 

Każdy powinien taki być, dlatego wykonujemy wózek do własnych możliwości. Bezpieczeństwo to maksymalna strefa komfortu, pozwala na możliwą swobodę przy poruszaniu się lub w czynnościach dnia codziennego.
 
Wyposażenie, które może wpływać na bezpieczeństwo:
 
- idealnie dobrana, wymierzona i wykonana rama dobrze „trzyma” użytkownika
- „wąsy” antywrotne – montowane na tyle wózka, z możliwością regulacji odległości od podłoża. Zabezpieczenie jest składane, więc w razie potrzeby np. jazdy w balansie, pokonywanie krawężnika „wąsy” są w pozycji umożliwiające pochylenie
- ustawienie siedziska pod odpowiednim kątem zapobiega zzuwaniu np. w razie ataku spastyki
- regulowany kąt nachylenia wózka np. z napędem elektrycznym. Odpowiednia wysokość podłokietników
- pas bezpieczeństwa uniemożliwia w wielu przypadkach wypadnięcie z siedziska
- profilowane oparcie utrzymuje korpus przed niekontrolowanym pochyleniem w bok, przyjmowaniem złej pozycji siedzenia. Nie powinno ograniczać ruchu rąk podczas jazdy
- odpowiednia wysokość podłokietników, jeśli są potrzebne
- zabezpieczenie kół przed wpadaniem palców w szprychy lub pomiędzy koło a oparcie
- amortyzacja siedziska lub kół zabezpiecza przed drganiem podczas jazdy
- oświetlenie np. w wózku elektrycznym, którym wyjeżdżamy na miasto
- moduł kontroli trakcji – zabezpiecza przed niestabilnością toru jazdy przy pokonywaniu np. podjazdu górę czy w dół
- poduszka, która zapobiega odleżynom, często pomaga w stabilizacji bioder
- odpowiedni i terminowy serwis sprzętu
 
Unikatowe dostosowania wymagają indywidualnego serwisu. Wózek powinien być dostosowany do jednej osoby, jest jak dobrze skrojony garnitur. Kupno seryjnego nie zapewnia należytego komfortu. Wielu przypadkach wózek użytkuje się przez szereg lat i trzeba przewidzieć wiele czynników.
 
Cena wózka zwykle zależna jest od wyposażenia, materiału, indywidualnego wykonania konstrukcji, doświadczenia gwarantującego jakość wykonania – zwykle gwarantuje to producent poprzez wieloletnie testy konstrukcji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz