piątek, 16 kwietnia 2021

Małżeństwo

Kiedy zamyka się jakiś rozdział życia konieczności zmian nie da się ominąć.


Śmieć mamy zmusiła do przebudowania priorytetów. Praca, wyszedłem do ludzi, rehabilitacja choć konieczna przestała być najważniejszą.

Byłem otwarty i spotkałem miłe kobiety na swojej drodze, ale horyzont otworzył się wraz z pojawieniem Moniki. To była nieoczekiwana rewolucja!! Moniki charyzma była wyjątkowa, zaczęliśmy planować wspólne życie. Właściwie decyzje o tym podjęliśmy spontanicznie.
To był letni dzień ze spacerem. Poprosiłem Monikę o nazbieranie polnych kwiatów, tylko tak mogłem je „podarować” 😊 Potem rozmawialiśmy długo i chyba jej przebieg uświadomił mnie o przełomie.

Każdy etap, który przeżyłem był istotny i niczego nie żałuje!

Kiedyś Monika powiedziała, że pokaże mi świat. Trudno było w to wierzyć, bo choć charakterna to w ciele drobnej kobiety. Niczego nie oczekiwałem, ale to „kiedyś” trwało tylko kilka miesięcy. Wkrótce zaręczyliśmy się, a trzy miesiące potem zamieszkaliśmy razem.
Pamiętam wyjazd w majowy weekend, nie było próby generalnej. Dotarliśmy do wynajętego mieszkania i właściwie ten wieczór był chyba najtrudniejszy. Kiedyś może opowiem o tym, ale w tej chwili dodam tylko, że Monika zawahała się czy sprosta.

Kapryśna passa miała krótki występ, szybko ustąpiła pola bitwy. Ślub – to było piękne wydarzenie.

Monika dotrzymała słowa i świat otworzył wrota dla naszej pary. Daleka podróż wydawała się wyczynem. Monika okazała się mistrzem logistyki nawet dla wózkowicza. Dwanaście lat bez kłótni, w poszanowaniu i przyjaźni to chyba sukces. Mam nadzieję, że dalsze życie tylko nas umocni!!

Ludzie podziwiają Monikę za poświęcenie i odwagę - czy życie z osobą niepełnosprawną kojarzy się Wam z heroizmem? Myślę, że to tylko mały szczegół tego życia, bo w wielu przykładach okazało się lepsze i bogatsze emocjonalnie od „normalnych” związków.
Dla mnie szczęście Moniki to najlepsza nagroda, a stan sprawności jak widać nie jest tu utrudnieniem.

Lata spędzone razem były pełne uśmiechu, były też powody do łez, ale w tym jest urok szkoły życia!! Doceniać trzeba wszystkie doświadczenia, bo tworzą one piękną historię 😊



@monika_osobka @na_biezniku #blog #życie #małżeństwo

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz