wtorek, 27 listopada 2012

Przypadek czy...



Jak dużo w naszym życiu zrządził przypadek? Wydaje się, że czasem jedna chwila, nieoczekiwana zmiana planów, nieodebrany telefon czy wiadomość, inna osoba spotkana choćby na spacerze i nasze życie toczyłoby się zupełnie inaczej. Pomyśleć, że jest tak wiele dróg, niezliczona ilość opcji niczym przewrotna loteria, w jakiej udział serwuje nam przewrotny los. Jakiś tajemniczy konsul uśmiechając się przebiegle dał nam wizę i paszport do obcego oraz nieznanego nam kraju.
Czasem zastanawiam się, co by było gdyby… pewnie Wy też, bo któż oglądając się za siebie nie znajdzie choćby jednego szczegółu, który nadałby naszemu życiu lepszy kierunek.  Hamuje tylko strach przed nieznanym-nowe życie, nowe opcje, nowe wybory, konsekwencje, których nadal nie znamy. Czy tak jest? Może jednak wyboru nie mamy, istnieje dyżurny, który wyznacza nam podróż z punktu A do punktu B, a rozkład jazdy, plan podróży i miejsca, które zwiedzimy zależy tylko od NIEGO. Wprowadza poprawki przestawia ten czy inny semafor, aby kierunek jazdy zbliżał nas do celu. Przerzucając w pamięci wszystkie istotne punkty swojej życiowej podróży często odnoszę wrażenie, że układają się w jakiś logiczny rozkład jazdy. Musiało wydarzyć się jedno żeby spotkało drugie. Gdyby tylko istniał jakiś klucz, który umożliwiłby wprowadzenie małych korekt pozwalających ominąć te złe konsekwencje. Osobiście ominąłbym tylko parę zakrętów, bo przecież jest wiele pięknych „miejsc”, które odwiedziłem, w których jestem, choć drogi, jakimi tam dotarłem nie były ani łatwe ani przyjemne. Z drugiej strony złe i dobre przygody sprawiają, że jesteśmy bardziej doświadczeni, mądrzejsi… lepsi?? Chciałbym żeby każdy z nas miał swoją krainę szczęśliwości, do której wcześniej czy później i tak dotrze!!

2 komentarze:

  1. .... A Ty mnie na wyspy szczęśliwe zawieź,
    wiatrem łagodnym włosy jak kwiaty rozwiej, zacałuj
    Ty mnie ukołysz i uśpij, snem muzykalnym zasyp, otumań
    we śnie na wyspach szczęśliwych nie przebudź ze snu.

    Pokaż mi wody ogromne i wody ciche,
    rozmowy gwiazd na gałęziach pozwól mi słyszeć zielonych,
    dużo motyli mi pokaż, serca motyli przybliż i przytul,
    myśli spokojne ponad wodami pochyl miłością.

    Byle gdzie... byle z Tobą...

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne kochanie, ale to Ty jesteś wiatrem w moich żaglach...

    OdpowiedzUsuń