pi膮tek, 25 wrze艣nia 2020

Uwaga warto przeczyta膰!馃啒


 

Udar m贸zgu to przypadek, kt贸ry mo偶e si臋 przytrafi膰 absolutnie ka偶demu. Niestety jestem tego przyk艂adem cho膰 wydawa艂oby si臋, 偶e moja niepe艂nosprawno艣膰 jest ju偶 wystarczaj膮co trudna dla jednej osoby.

Kryzys przyszed艂 nagle, tu偶 nad ranem co艣 mnie obudzi艂o. Nie wiem, czy to by艂 b贸l czy inny stan samopoczucia, ale by艂o na tyle niepokoj膮ce, 偶e kaza艂o wszcz膮膰 alarm. Resztki si艂 przypomnia艂y rozmow臋 z naszym zaprzyja藕nionym mechanikiem, kt贸rego udar z艂apa艂 w ci膮gu zwyk艂ych zaj臋膰 dnia. Mo偶na powiedzie膰, 偶e On, jego opowie艣膰 uratowa艂a mi 偶ycie.

Objawy by艂y 艂atwe do wykrycia w pierwszym momencie udaru. Trudno艣ci z mow膮, a w艂a艣ciwie mo偶na uj膮膰 to jako be艂kotanie, wykrzywione usta, niew艂adna jedna strona cia艂a. Najpro艣ciej mo偶e zweryfikowa膰 to osoba bliska, kt贸ra zna nas na co dzie艅. Wezwana karetka pogotowia i lekarz w ekipie ratunkowej nie jest gwarantem dobrze udzielonej pomocy. Lekarz zamiast diagnozowa膰 m贸j stan w chwili interwencji, ocenia艂 stan osoby pora偶onej czteroko艅czynowo od wielu lat. Wszystko z powodu, 偶e ostatkom przytomno艣ci powiedzia艂em swoje imi臋 i nazwisko w miar臋 wyra藕nie.

Nerwowa sugestia 偶ony kaza艂a lekarzowi powr贸ci膰 do wywiadu i postawienia diagnozy. Moje kolejne odpowiedzi na pytania lekarza by艂y ju偶 mniej logiczne, wi臋c w trybie pilnym zosta艂em zabrany do szpitala. W karetce straci艂em przytomno艣膰…

W szpitalu po badaniach potwierdzono udar krwotoczny m贸zgu, moje nie艣wiadome cia艂o zwariowa艂o w wszystkich parametrach 偶yciowych. Rokowania by艂y bardzo z艂e, w艂a艣ciwie nie dawa艂y szans na prze偶ycie, a je艣li ju偶 to 艣pi膮czka. Nie chcia艂bym by膰 w tej chwili na miejscu 偶ony☹

Neurochirurg odm贸wi艂 operacji odbarczenia, poniewa偶 krwotok by艂 g艂臋boko i ryzyko zbyt du偶e. To wszystko dzia艂o si臋 bez mojego udzia艂u, moja 艣wiadomo艣膰 szybowa艂a w kompletnej komie.

Trudno m贸wi膰 o woli walki w tej chwili, ale jakim艣 cudem wr贸ci艂em do w艂asnej g艂owy. Obudzi艂em si臋, m贸wi艂em z trudno艣ci膮, ale sensownie, rusza艂em si臋 z mniejsz膮 koordynacj膮, lecz 偶y艂em i naprawd臋 by艂em!! Dalsze leczenie to ju偶 osobna historia.

Natychmiastowe wezwanie karetki i szybka pomoc to bezwzgl臋dna podstawa!! Wiedza o tym mo偶e uratowa膰 偶ycie i dalszy stan zdrowia.

Przeczytajcie i prosz臋 podzielcie si臋 wiedz膮 z najbli偶szymi!!

@tomaszosobka #blog #happycouple #disabled #disabledhusband #niepelnosprawny #niepe艂nosprawny #niepelnosprawni #niepe艂nosprawni #stroke #udar #meandyou #tyija #polishgirl #polishboy #hardwork #rehabilitation

Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz