piątek, 25 września 2015

Lodołamacze



Od dziesięciu lat Lodołamacze (  http://www.lodolamacze.info.pl/index.php )wyróżniają w swoim konkursie pracodawców wrażliwych społecznie. Konkurs dotyczy tych pracodawców, którzy w szczególny sposób zasłużyli się na rzecz zatrudnienia osób niepełnosprawnych. Kilka dni temu byłem na gali wręczenia Statuetek Lodołamacza i bardzo się cieszę, że mogłem to zobaczyć. Oceniając wyróżnionych zdałem sobie sprawę, że nie liczba zatrudnionych się liczy, a wyjątkowa inicjatywa i podejście pracodawców do zatrudnianych przez nich osób niepełnosprawnych. Odpowiednie warunki, atmosfera, dbałość o integrację, ludzkie podejście, zrozumienie ograniczeń możliwości… nie oznacza to pobłażliwego traktowania… praca to praca.
Konkurs ten dowodzi, że przy odrobinie chęci można zrobić bardzo dużo dla ON, a przy okazji zyskać sumiennych i zaangażowanych pracowników. Bardzo mnie to cieszy, bo im więcej takich pracodawców tym bardziej nas docenią. Może kiedyś stanie się powszechnym, że będziemy pracować i zarabiać tak jak „sprawni” ludzie. Dziś tak nie jest niestety… a szkoda, bo najczęściej nasze obowiązki nie odbiegają od równorzędnych „sprawnych” stanowisk.
Praca jest niezaprzeczalnie formą rehabilitacji i osobiście nie wyobrażam sobie bierności w tym kierunku choćby dla poczucia własnej wartości. Nie czuję się gorszy od sprawnych, kiedy siedzę przed komputerem. Myślę, że w takiej pracy mogę nawet wielu zawstydzić.
Na koniec gratuluję wszystkim zwycięzcą tegorocznych lodołamaczy, a w szczególności założycielom fundacji, której sam jestem podopiecznym. Chciałbym aby w przyszłym roku przybyło mi powodów do kolejnej nominacji do konkursu moich pracodawców- jeśli tak się stanie łatwiej będzie mi o argumenty przemawiające za tym!!
http://wwwtomekosobkapl.blogspot.com/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz